Poskus sobe

Predstava sodobnega cirkusa

[…]

Prijatelj, glej! Kakor v pismu ali sanjah -
sem to jaz, pri tebi, žarek spoznanja!

V prvem snu, ko veke komaj spuščaš - 
sem to jaz, pri tebi kot slutnja

svetlobe. V skrajnem roku
sem jaz – svetlobno oko.

Pa potem?
Sen je ujel ton.
Bil je – dvig,
bil je – priklon

čela – k čelu.
Svoje čelo -
globoko spusti.
Groba rima: z usti.

[…]

Marina Cvetajeva: Poskus sobe (Prevod: Andreja Kalc)

O predstavi

Sodobno cirkuško predstavo Poskus sobe sta navdidihnila življenje in poezija kontroverzne ruske pesnice, pisateljice in dramatičarke Marine Cvetajeve. Težko življenje Cvetajeve, obremenjeno z duhom vojnega časa, migracij in pomanjkanja avtorica predstave Danijela Zajc skuša do neke mere aktualizirati ter prežvečiti. Predstava poskuša občutja, dejstva, dejanja, zgodbe, poezijo, tragedijo in mnogo več izpeti skozi gibanje na zračni vrvi, vertikalni ples, poezijo in performans.

Video: https://youtu.be/eo6sSUdmUz8


Sodelavci_ke

Koncept, ustvarjalka: Danijela Zajc
Koreografija, izvedba: Danijela Zajc in Branko Potočan
Pobuda in ideja: Nataša Sultanov, Ravil Sultanov
Pomoč pri režiji: Ravil Sultanov
Glasba: Davor Hercog, Sašo Kalan
Kostumografija: Katarina Zalar
Scenografija, oblikovanje letaka: Nevena Aleksovski
Dramaturgija: Andreja Kopač
Oblikovanje luči: Žan Rantaša
Prevod pesmi Arseny Tarkovsky: Borut Kraševec
Tehnična pomoč: Maja Pahor
Zahvala: Jaka Andrej Vojevec, Maja Babič Košir

 

Podpora

Produkcija: Društvo Matafir 
Koprodukcija: Festival KlovnBuf (Zavod Bufeto)
Izvršna produkcija: Danijela Zajc
Partner: Stara mestna Elektrarna, Pionirski teater

Projekt je sofinancirala Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo RS

Tehnični rider

Tehnične zahteve:

Predstava vključuje zračne akrobacije in je frontalna.

PRIVEZ: 
- 7 mest v zraku za rigging: 3 spredaj (najbližje občinstvu) razporejene po širini in 3 bolj zadaj. Ter ena med ali pred občinstvom. Točke razporedimo glede na razpoložljivost prostora.
- Privezi so narejeni s statičnimi vrvmi, ki se jih pelje od točke priveza do stranske stene in se jih zapne v stransko steno ali na tla. (idealno na treh mestih ali vsaj na dveh, kakršne so zmožnosti). Na ta način lahko rekvizite spuščamo in dvigujemo med predstavo s tal. Le en privez na strani pa bi potreboval biti nosilen (ostali so namenjeni le lahkim rekvizitom). 
- Rekvizite obešamo (“rigging”) sami (oz. po dogovoru)

Okvirne privezne točke (=X) v zraku:
(glede pozicije privezov v bližini tal se lahko prilagajamo zmožnostim, ali priveze sami naredimo, vkolikor the opcij ni)


PUBLIKA
------------------------------X--------------------------------X--------------------------X----------------------
______________________________________X____________________________________
__________________________________________________________________________

-----------------X---------------------------------------X--------------------------X--------------------------

LUČ
Za predstavo imamo narejeno lučno oblikovanje – glej drug dokument. Tega prilagodimo po zmožnostih prostora. Oblikovalca luči pripeljemo.

OSTALO:
- haze, napravo za proizvajanje dima.
- ozvočenje, priklopljeno na mešalno mizo, ki je idealno zraven lučne mize postavljeno za publiko. Vir glasbe predvajamo z računalnika. Osebo za upravljanje z glasbo pripeljemo. 
- za izvedbo predstave potrebujemo “black box” v višini vsaj 5m (idealno 6 ali več)
- naglavni MIC, ki se dobro prilega glavi, izvajalka ga montira v lasišče in uporablja tekom cele predstave


Za več informacij:
Danijela Zajc (avtorica in izvajalka)
Žan Rantaša (lučno oblikovanje)

ponovitve
Medijski odzivi

»Poskus sobe«, ali raje preizkus svoje notranjosti, je predstava, ki da mnogo več kot le fascinacijo nad gibanjem na zračni vrvi in nad vertikalnim plesom. Pokaže ti, da se je svoje teme mogoče zavedati, jo občutiti, se vanjo za trenutek poglobiti in jo po predstavi s cmokom v grlu znova potlačiti do prihodnjič.

[…] “gre za kompleksno, natančno in emotivno večplastno predstavo, ki onkraj življenja Cvetajeve z metaforizacijo skozi prakse novega cirkusa naslavlja tudi univerzalna, vsakdanja občutja” […]